پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353450 تاریخ : 1397/05/11-12:04:58
,11,
بازگشایی مرز مهران بر روی کامیون های ایرانی

بازگشایی مرز مهران بر روی کامیون های ایرانی

استاندار ایلام گفت: مرز بین المللی مهران با رایزنی تلفنی استاندار واسط با مقامات عراقی بر روی کامیون های ایرانی باز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه شب در نشست مشترک با استاندار واسط عراق افزود: پس از رایزنی با ملا طلال استاندار واسط عراق، وی در تماسی تلفنی هماهنگی لازم برای بازگشایی مرز مهران برای بارگیری کامیون ها را انجام داد.

وی یادآور شد: بر این اساس، ترانشیپ کامیون ها در مرز مهران تا 2 هفته آینده ادامه می یابد تا توافقات لازم برای مکان و نحوه ی بارگیری کامیون در مرز مهران از نظر فنی مورد توافق قرار گیرد.
استاندار ایلام اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مسیرهای منتهی به مهران و استان واسط عراق هزینه های بسیار خوبی انجام داده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از مسیرهای مختلف از جمله دهلران به مهران، لرستان به مهران، ملکشاهی به مهران و کرمانشاه و ایلام به مهران برنامه ریزی های بسیار خوبی بویژه از نظر بهسازی مسیرهای ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: 2 کشور دوست و برادر ایران و عراق منافع مشترک اقتصادی در سطح بین المللی دارند و اگر 2 استان ایلام و واسط بتوانند طبق برنامه پیش بروند افق خیلی خوبی در سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور برقرار خواهد شد.
وی یادآور شد: فعالیت های خوبی در خصوص راه، آب، برق و خطوط ارتباطی انجام داده ایم و انتظار داریم دولت عراق هم به اقدامات متقابل خود سرعت بدهد.

مرز چنگوله باز می شود

استاندار واسط عراق نیز افزود: در بحث مرز چنگوله اختلاف نظری وجود دارد که با رایزنی حل خواهد شد.
ملا طلال تاکید کرد: در مذاکره ای که با نخست وزیر عراق داشته ام درخواست کردم که این مرز باز شود و ایشان قول مساعد دادند و این خواسته مردم واسط است و در نتیجه دستور بازگشایی و فعالیت در این مرز را صادر کرد.
وی گفت: برای بازگشایی راه ارتباطی شهابی یا چنگوله 13 میلیون دلار از نخست وزیر عراق درخواست کرده ایم.
استاندار واسط عراق افزود: همه نیروها را بسیج خواهیم کرد که مسیر ارتباطی شهابی و چنگوله را بازگشایی کنیم.
وی گفت: منافع مشترک و باز شدن روابط دو استان واسط و ایلام برای من حائز اهمیت است.
استاندار واسط عراق عصر چهارشنبه در راس هیاتی به دعوت استاندار ایلام و به منظور بررسی مسایل تجاری و مسافری زوار وارد مهران شد تا با مسئولان ارشد استان ایلام گفت و گو کند.
استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که عمده آن در جوار استان واسط قرار دارد. 
مرز بین المللی مهران گذرگاه اصلی تردد زائران عتبات عالیات ایران و عراق مسیر ورود به واسط است.
سال 95 بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون دلار کالای ایرانی از مهران به عراق صادر شد که در سال 96 با کاهش چشمگیر به حدود یک میلیارد دلار رسید.
کارشناسان بازگشایی مرزهای سومار و پرویزخان در استان کرمانشاه پس از برقراری امنیت نسبی در عراق، اعمال تعرفه های اضافی در مرز مهران و همچنین برخی کارشکنی ها از سوی مقام های عراقی و جلوگیری از صادرات سیمان از مرز مهران را از عمده ترین دلایل کاهش صادرات از مرز مهران عنوان می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران