پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279527 تاریخ : 1396/02/19-16:50:39
,16,
بازنگری در برنامه های درسی عملی از امسال اجرایی می شود / کارورزی در رشته های فنی و مهندسی اجباری شده است

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری:

بازنگری در برنامه های درسی عملی از امسال اجرایی می شود / کارورزی در رشته های فنی و مهندسی اجباری شده است

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ازعملی شدن ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت : آنچه در حوزه دانشگاهی دنبال می کنیم این است که دانشگاهها باید کار آفرین ( نسل سومی ) باشند و در این راستا بازنگری در برنامه های درسی انجام شده و از امسال اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمد فرهادی که در مراسم امضای تفاهم نامه و قرارداد ده جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو سخنرانی می کرد افزود : از امسال میزان واحدهای عملی در رشته های فنی و مهندسی 3 برابر و کار آموزی و کارورزی در  این رشته ها و رشته های عملیاتی ، اجتماعی و هنر اجباری شده است.

وی افزود : وزارت علوم با وزارتخانه هایی مثل صنعت ، معدن و تجارت ، نفت ،  جهاد کشاورزی ، نیرو و دفاع ارتباط خوبی دارد و بیش از 2 هزار میلیارد تومان طرحهای تحقیقاتی و فناوری تاکنون منعقد  و پروژه های زیادی نیز عملیاتی شده است.
فرهادی اضافه کرد : فرصتهای مطالعاتی در محیط صنعت با تفاهم نامه هایی تدوین شده است و حوزه های ذیربط مشخص و عملیاتی شده اند و پسا دکتری نیز به عنوان طرحی در محیط های صنعتی مطرح است تا فارغ التحیلان روی موضوعات خاص کار کنند.

آمادگی مجلس برای کمک به ارتقای سطح تولید و صنعت کشور
در این مراسم همچنین رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت : حرکت در سطح جهانی نیازمند کمک همه مجموعه ها از جمله دولت ، مجلس و بانکهاست.
عزیز اکبریان افزود : برجام فرصتی برای ماست و زمانی که ما در مجلس قبل به برجام رای دادیم خیلی ها انتقاد و توهین کردند اما گفتیم رابطه با دنیا فرصتی برای ما به وجود آورده است و جریانها ی داخلی باید از این فرصت به جای دعوا استفاده کنند چرا که خواست دشمن ایجاد دعوای داخلی است.

وی آمادگی مجلس را برای کمک به هر موضوعی که به ارتقای تولید و صنعت به خصوص در خودرو سازی بینجامد اعلام کرد.

تولید 23  خودرو روی پلت فرم جدید
مدیر عامل گروه خودروسازی ایران خودرو نیز از تولید 1.3 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشت خبر داد و آنرا باعث صرفه جویی در خروج  13 میلیارد دلار ارز از کشور دانست.
 هاشم یکه زارع با اشاره به قراردادهای خودرویی که طی ماههای اخیر با شرکای خارجی به امضا رسید گفت : طراحی و تولید پلت فرم موضوعی بود که سالها به دنبالش بودیم و پیش بینی می کنیم اولین محصول این پلت فرم جدید تا 2 سال آینده وارد بازار شود.
به گفته یکه زارع تولید این خودروها در انواع ، صندوق دار ، هاچ بک ، هیبریدی ، پیک آپ و شاسی بلند خواهد بود و در این زمینه از دودانشگاه معتبر کشور صنعتی شریف و امیر کبیر بهره گیری شده است .
وی در ادامه از تولید 23 محصول بر روی این پلت فرم طی ده سال اینده خبر داد و گفت : دراین تولیدات بر قطعه سازان داخلی تکیه داریم .

یکه زارع تاکید کرد : برای تکمیل چرخه تولید خودرو روی خدمات پس از فروش تاکید خواهیم کرد و در این پلت فرم سهم زیادی از تولیدات برای صادرات در نظر گرفته می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران