پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 10508 تاریخ : 1392/11/05-12:21:57
,8,16,17,
بازار بیمه به رشد 26 درصدی رسید

رییس کل بیمه مرکزی:

بازار بیمه به رشد 26 درصدی رسید

بیمه مرکزی دنبال تعریف مجدد تعرفه نیست

صنعت بیمه کشور با وجود همه مسائل طی 9 ماه گذشته رشد 26 درصدی را به خود اختصاص داده است.

محمد ابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: عملکرد 9 ماه صنعت بیمه رشد قابل قبولی داشته به طوری که هم‌اکنون رشد بازار بیمه بالغ بر 26 درصد است.

وی ادامه داد:  در 9 ماهه امسال 11 هزار و 700 میلیارد تومان حق بیمه فروخته شده که 6 هزار و 700 میلیارد تومان آن مربوط به پرداخت خسارت است که نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد را به خود اختصاص داده و در مجموع به 55 درصد رسیده است.

وی با بیان آنکه حق بیمه‌ها در 9 ماهه با رشد 9 درصدی مواجه بوده ،عنوان کرد: بیشترین میزان حق بیمه‌ها مربوط به بیمه‌ نامه‌های شخص ثالث با 42.3 بیمه بدنه خودرو با 6.7 درصد 7 درصد بوده است که در مجموع سهم حق بیمه خودرو در مجموع رقم 49 درصد را  به خود اختصاص داده است.
 
رییس کل بیمه مرکزی افزود: پس از خودرو 29 درصد حق بیمه‌ها  مربوط به بخش درمان است که در مجموع  بیش از 70 درصد حق بیمه‌ها مربوط به 2 بخش خودرو و درمان است و پس از این موارد بیمه مسئولیت با رقم 4 درصد و  آتش‌سوزی 4.4 درصد پس از خودرو و درمان قرار گرفته است همچنین بیمه‌های زندگی از نظر رشد طی 9 ماهه گذشته 9 درصد رشد داشته و برنامه‌ ما حرکت به سمت بیمه‌های زندگی است.

**توافقات ژنو در صنعت بیمه

محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه نشست خبری درباره تأثیر توافقات ژنو در صنعت بیمه گفت: تحریم مربوط به پوشش‌ها و حتی شرکت‌ها و افراد صنعت بیمه بود که اتحادیه بیمه و سازمان ملل تحریم صنعت بیمه را به مرحله اجرا گذاشتند و در این مورد شدیدترین تحریم مربوط به اسفند ماه سال گذشته است که بیمه مرکزی را هم شامل شد.

وی افزود: در گذشته در خصوص برخی از ریسک‌ها تا سقف 90 درصد در خارج از کشور پوشش آنها انجام می‌شد که با اعمال تحریم علیه صنعت بیمه پوشش ریسک به داخل منتقل شد.

امین تصریح کرد: چنانچه این تحریم‌ها علیه صنعت بیمه لغو شود بیمه‌گران خارجی دوباره می‌توانند صنعت نفت، هواپیمایی و کشتی‌های حامل نفت و صنعت پتروشیمی را دوباره تحت پوشش بیمه خود قرار دهند اما بیمه مرکزی از صاحبان کشتی‌ها می‌خواهد که با برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت بیم فورا به سمت شرکت‌های بیمه خارجی نروند زیرا شرکت‌های بیمه داخلی توانایی‌های زیادی را در خصوص پوشش ریسک طی سال‌ها اخیر کسب کرد‌ه‌اند .

**شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ 

رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت: این شرکت وابسته و وزارت تعاون،رفاه کار و تأمین اجتماعی است متاسفانه بین مقامات ببخش درمان و بهداشت در رابطه با بیمه مکمل درمان یک اختلاف مبحث وجود دارد که این موضوع به علت روشن نبودن مرز پایه در بخش بهداشت و درمان است که چه مواردی جزء لیست مرز پایه بهداشت  درمان محسوب و چه مواردی جزء وظیفه است.

وی گفت: وظیفه بیمه مرکزی این است که اعلام کند شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ مجوزی از بیمه مرکزی دریافت نکرده است.

**نرخ دیه

وی درباره پرداخت مابه‌التفاوت دیه افراد غیرمسلمان و زنان از سوی شرکت‌های بیمه از طریق صندوق خسارات بیمه گفت: در این باره باید مدیران صندوق خسارات بیمه پاسخگو باشند اما در کلیات قانون قید شده که شرکت‌های بمیه باید دیه افراد غیرمسلمان و زن را برابر با دیه یک مرد مسلمان پرداخت کنند.

**بیمه مرکزی دنبال تعریف مجدد تعرفه نیست

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود تعیین کننده نرخ تعرفه بیمه مرکزی است عنوان کرد: به هیچ عنوان بیمه مرکزی دنبال تعریف مجدد نرخ تعرفه نیست به همین منظور از پژوهشکده بیمه خواسته است که کتابچه کوچک تهیه و نرخ تعرفه را در آن قید کند.

بیمه مرکزی در مواقعی که در آیین‌نامه قید شده مثلا در مورد آتش‌سوزی و یا اینکه موضوعی مورد تأکید بیمه مرکزی باشد به صورت موردی اقدام به اعلام نرخ تعرفه می‌کند . در مجموع آنکه بیمه مرکزی به هیچ عنوان نرخ تعرفه را اعلام  نمی‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران