پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225944 تاریخ : 1395/07/05-14:24:30
,5,
انتظار نتیجه عملی از نشست الجزایر نمی رود

کارشناسان اعلام کردند

انتظار نتیجه عملی از نشست الجزایر نمی رود

کارشناسان، انتظار نتیجه عملی از نشست مشورتی اوپک ندارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , با توجه به بعید بودن دستیابی تولیدکنندگان نفت به توافق در نشست روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) اوپک در الجزایر، زمینه تنها برای نوسان بیشتر قیمت‏‎های نفت فراهم می شود.

قرار است اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در حاشیه اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی که از امروز (پنجم مهرماه) در الجزایر آغاز می شود، مذاکرات مشورتی و غیررسمی داشته باشند.

نورالدین بوطرفه، وزیر نفت الجزایر، هشدار داد که قیمت‎ها در صورت به نتیجه نرسیدن مقام های اوپک، ممکن است به دامنه 30 دلار برای هر بشکه بازگردد.

مت اسمیت، مدیر پژوهش کالاهای بورس در شرکت «کلیپردیتا»، به سی ان بی سی گفت که در نشست مشورتی اوپک، هیچ تصمیم واقعی در باره میزان تولید گرفته نخواهد شد و هرگونه اقدامی به نشست رسمی نوامبر اوپک، موکول می شود.

همچنین به نظر «میتول کوتچا»، کارشناس بلندپایه موسسه پژوهشی ارکلیز، دستیابی به هرگونه توافق بالقوه در نشست رسمی اوپک در نوامبر، محتمل است.

تحلیل‎گران «میزوهو بانک» نیز روز دوشنبه (پنجم مهر ماه) گفتند که در بازار نفت به قدری بدبینی وجود دارد که هیچکس انتظار یک توافق مستحکم و استوار را از نشست الجزایر ندارد.

به گفته «ازلین احمد»، سردبیر بخش نفت خام «آرگوس مدیا»، هدف ریاض در نشست الجزایر، جلب موافقت همه اعضای اوپک در باره میزان تولید است که پیش درآمد توافقنامه رسمی این سازمان در نشست سیاستگذاری ماه نوامبر خواهد بود. هر چند، هرگونه توافقی برای تثبیت تولید که ایران از آن مستثنی باشد، تاثیری نخواهد داشت.

به نظر تحلیلگران، مذاکرات سیاسی تنها راه دستیابی اعضای اوپک به توافق است.

احمد افزود: اگر بازار به حال خود واگذار شود، قیمت‎ نفت از دامنه 40 تا 50 دلار فراتر نخواهد رفت و در اعتبار اوپک برای کنترل بازار، شک و تردید ایجاد خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران