پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247422 تاریخ : 1395/08/04-11:04:05
,8,17,
انتشار برون مرزی اوراق بدهی دولتی

محمدی در سمینار «تبادل دانش مالی ایران - کره» عنوان کرد؛

انتشار برون مرزی اوراق بدهی دولتی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که در صدر هیاتی 11 نفره، با مقامات ارشد بازار سرمایه کره جنوبی دیدار می‌کند، به عنوان سخنران کلیدی سمینار «تبادل دانش مالی ایران - کره» بر اجرایی کردن تفاهم نامه‌های همکاری منعقده و گسترش همکاری همه جانبه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, شاپور محمدی  رییس سازمان بورس و اوراق بهادار سه ویژگی ایران را ثبات، مهمان نوازی و پویایی جمعیت کشور برشمرد و ثبات را پیش نیاز فعالیت تجاری و سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ایران آماده استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی است، اظهار داشت: به دلیل پیشینه ایران و محور تجارت بودن در عهد باستان، میهمان نوازی از ویژگی‌های بارز ایرانیان بوده است که کماکان نیز وجود دارد.

 محمدی افزود: پویایی جمعیت ایران از جوان بودن جامعه نشات می‌گیرد و هم اکنون دو سوم جمعیت زیر 30 سال اند و 25 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگر از سخنان خود به اقدامات اخیر دولت و بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پس از برجام، تولید و صادرات نفت از افزایش چشمگیری برخوردار شده و واردات کره جنوبی از ایران حدود دو برابر شده است.

وی افزود: همچنین تورم 40 درصدی به زیر 10 درصد کاهش یافته و تحت ارشادات مقام معظم رهبری و با تاکید بر الگوهای اقتصاد مقاومتی، شواهدی از ثبات و رشد اقتصادی مشاهده می‌شود.

پیشرفت‌ها و توسعه اخیر در بازار سرمایه، بخش دیگری از سخنان دکتر محمدی در سمینار «تبادل دانش مالی ایران - کره»  بود.

  محمدی اظهار داشت: انتشار اولین اسناد خزانه و صکوک دولتی، اوراق بهادار رهنی، صکوک استصناع و معرفی رتبه بندی اعتباری و صندوق‌های جسورانه، از جمله رویکردها و اقدامات نوین در بازار سرمایه است.

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتشار برون مرزی اوراق بدهی دولتی و نیز ارتقای زیرساخت فناوری از جمله موضوعات مورد تاکید همکاری دوجانبه بین ایران و کره است که در این دیدارها به تفصیل و دقت مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

در پایان محمدی ضمن اشاره به پیشینه همکاری عمیق و دوستانه دو بازار و امضای اسناد متعدد همکاری بین ارکان مختلف بازار سرمایه و با توجه به اهمیت کره به عنوان یکی از بازارهای هدف، به همکاری نزدیکتر در  مورد سرمایه گذاری خارجی از جمله تلاش برای نقل و انتقال ارز و سرمایه‌گذاری سبد ارزی، توسعه ابزارهای پوشش ارز، معرفی سیستم گزارش دهی IFRS، و افزایش شفافیت مالیات تاکید کرد.

وی در حوزه تسهیل تامین مالی هم از ارتقای بازار اوراق بدهی، رشد بازار رهنی، معرفی ابزار مرابحه بدون تضمین‌های بانکی، تسهیل در عرضه اولیه و ارتقای چارچوب مقرراتی صندوق‌های اوراق بهادار خصوصی خبر داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از علاقه مندان و سرمایه گذاران کره‌ای برای دیدار و گفتگو با مقامات بازار سرمایه ایران دعوت کرد .

سمینار دانش مالی ایران - کره از امروز چهارم آبان ماه (25 اکتبر) تا هفتم آبان ماه (28 اکتبر)، با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تعدادی از مدیران بازار سرمایه در سئول برگزار می شود



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران