پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213520 تاریخ : 1395/05/20-16:39:12
,2,
آمادگی بانک مسکن برای کاهش سود وام به 9درصد/ پرداخت تسهیلات خریدمسکن 61درصدافزایش یافت

مدیرعامل بانک مسکن:

آمادگی بانک مسکن برای کاهش سود وام به 9درصد/ پرداخت تسهیلات خریدمسکن 61درصدافزایش یافت

مدیرعامل بانک مسکن از آمادگی این بانک برای کاهش سود تسهیلات از11درصد به9درصد خبرداد و گفت: این بانک آمادگی دارد به تبع کاهش سود سپرده های بانکی، سود تسهیلات خود را از 11درصد به 9 درصد کاهش دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد هاشم بت شکن شامگاه سه شنبه در نشست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه افزود: در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تسهیلات مشارکت مدنی این بانک 91 درصد و تسهیلات خرید مسکن 61 درصد افزایش داشته است.

وی گفت ، سرجمع پرداخت تسهیلات مسکن در این بانک در این مدت 75 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که در این مدت 400 هزار تسهیلات فروش اقساطی و 100 هزار تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده ، گفت: مجموع پرداخت تسهیلات برای واحدهای مشارکت مدنی از نظر تعداد که شعب این بانک در سراسر کشور برای ساخت مسکن پرداخت کرده اند ، 44 درصد رشد داشته است.
بت شکن گفت: بانک مسکن پرداخت 100هزار تسهیلات برای بافت فرسوده شهری را در دستور کار خود قرار داده است. سال گذشته موفق شدیم برای 55 هزار واحد تسهیلات پرداخت کنیم، اما تاکنون یارانه 2 هزار میلیارد ریالی آن (200 میلیارد تومان) به بانک پرداخت نشده است.
به گفته مدیرعامل بانک مسکن، اگر قرار است این یارانه به بانک مسکن پرداخت نشود اجازه دهند تمام حساب های وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه آن در این بانک متمرکز شود تا بتوانیم قیمت تمام شده منابع مالی خود را کاهش دهیم.
بت شکن افزود: برای تامین منابع مالی مورد نیاز تاکنون سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی توسط این بانک در بازار سرمایه به فروش رفته و قرار است در فاز دوم با مجور بانک مرکزی و بورس 10هزار میلیارد ریال(یک هزار میلیارد تومان) اوراق رهنی دیگر در بازار سرمایه عرضه شود.
وی درباره میزان تسهیلاتی که بانک مسکن به واحدهای مسکن مهر پرداخته است، گفت: این بانک تاکنون از 500 هزار میلیارد ریال تکلیف خود 470 هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های مسکن مهر پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 360 هزار میلیارد ریال (36 هزار میلیارد تومان) از تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیده است، گفت: برای نخستین بار سال گذشته عاملیت انتشار اوراق مشارکت دولتی به این بانک واگذار شد و بانک مسکن توانست به تبع این اوراق 30 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران پروژه های مختلف راه و شهرسازی پرداخت کند.
احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر می گوید، از 2 میلیون و 215 هزار و 872 واحد مسکن مهر در کشور، یک میلیون و 909 هزار و 866واحد تکمیل شده است. ازاین تعداد 710 هزار واحد آن در سه سال فعالیت دولت یازدهم پایان یافت و 100 هزار واحد دیگر در هفته دولت بهره برداری می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران