پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247041 تاریخ : 1395/07/28-18:30:21
,10030,
اصلاح قانون کار در انتظار تصمیم مجلس

جزییات جلسه بررسی اصلاح قانون کار در مجلس

اصلاح قانون کار در انتظار تصمیم مجلس

اعضای شورای عالی کار که به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه بررسی اصلاحیه قانون کار شرکت کرده بودند موافقت خود را با بازگشت اصلاحیه قانون کار اعلام کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،در این جلسه که روز گذشته برگزار شد، بیشتر به کلیات لایحه اصلاح قانون کار پرداخته شد، اعضای شورای عالی کار، نماینده دولت، کارگر و کارفرما ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مفاد لایحه بر مواضع خود تاکید و اعلام کردند که لایحه باید به دولت بازگردد تا به شکل سه جانبه مورد بررسی قرار گیرد هرچند که نظر کمیسیون اجتماعی مجلس این بود که اصلاحیه در مجلس و با دعوت از نمایندگان همه گروهها و شرکای اجتماعی بررسی شود.

بر این اساس آغاز بررسی اصلاحیه قانون کار به تصمیم مجلس مبنی بر عودت لایحه یا باقی ماندن آن در کمیسیون بستگی دارد.

علی خدایی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار و نماینده کارگران در شورای عالی کار ، جزییات جلسه روز گذشته کمیسیون اجتماعی را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: این لایحه دارای معایب و اشکالات اساسی است و در چند ماده محل اختلاف است که شرکای اجتماعی متفق القول بر بازگشت آن به دولت اصرار داشتند.

خدایی ادامه داد: موضوع مکان رسیدگی به لایحه و مسئول بررسی آن دو موضوعی بود که در این جلسه مطرح شد؛ اعتقاد ما بر این است که لایحه بازگردد و به شکل سه جانبه بررسی شود اما استدلال نمایندگان مجلس این بود که طبق قانون نمی‌توان لایحه را برگرداند در حالی که مجلس باید در همان بررسی اولیه که مشخص شد اصلاحیه با ماده 72 قانون برنامه پنجم و حقوق بنیادین کار و مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار مغایرت دارد نسبت به عودت آن اقدام می‌کرد.

به اعتقاد عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار اصلاحیه قانون کار به قدری بد نوشته شده که نمایندگان کارگری باید هر روز به مجلس بروند تا بر سر بندها و ماده‌های ضد کارگری آن بحث کنند زیرا بندی که بشود با آن موافقت کرد در لایحه وجود ندارد.

خدایی با بیان اینکه قانون کار مشکل اقتصاد و تولید نیست، گفت: جای سوال است که در این شرایط بد اقتصادی عده‌ای تلاش می‌کنند تا آرامش روانی جامعه را به هم بریزند و پای اصلاح قانون کار را وسط بکشند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم بازگشت لایحه اصلاح قانون کار خاطرنشان کرد: اگر تصمیم کمیسیون اجتماعی بررسی لایحه در مجلس باشد دعوت از تشکلها را در دستور کار قرار خواهد داد ولی تاکید ما این است که لایحه به دولت برگردد تا در زمان بهتر و فرصت بیشتری بتوان آن را چکش کاری کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران