پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353053 تاریخ : 1397/05/04-10:35:20
,15,
اختصاص بیش از 60 هزار میلیارد تومان بودجه و تسهیلات برای ایجاد اشتغال

وزیر تعاون،کار و امور اجتماعی:

اختصاص بیش از 60 هزار میلیارد تومان بودجه و تسهیلات برای ایجاد اشتغال

وزیر تعاون،کار و امور اجتماعی، گفت: برای حوزه اشتغال بیش از 60 هزار و 400میلیون تومان تسهیلات و بودجه اختصاص یافته است که باید به سمت رسته های شغلی دارای کشش در دوران تحریم هدایت شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در همایش مدیران پست بانک ایران با اشاره به اینکه در دوران تحریم باید سیاست های اشتغال متنوع شود، گفت: البته سیاست های مربوط به اشتغال ثابت است اما در این دوران روش ها باید تغییر کند چرا که تثبیت شغل برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم بعضی از مشاغل آسیب می بینند، افزود: رشته های شغلی در حوزه های گردشگری، IT  و  ICT  و پوشاک در این شرایط رونق بیشتری دارند به همین دلیل گرایش های شغلی را باید به سمت رسته های شغلی این حوزه ها هدایت کنیم.

ربیعی با اشاره به برنامه ها و اولویت های وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی برای حوزه اشتغال، خاطر نشان کرد: 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه مزد کارگر برای حفظ اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید به ادامه طرح تکاپو برای ایجاد اشتغال، افزود: برای حوزه اشتغال بیش از 60 هزار و 400میلیون تومان تسهیلات و بودجه اختصاص یافته است که باید به سمت رسته ای دارای کشش در دوران تحریم هدایت شود.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی به یکی از برنامه های این وزارتخانه در حوزه مداخللات بازار کار اشاره کرد و گفت: مداخلات بازار کار با اولویت استان های محروم از طریق مشوق ها بیمه ای و یارانه مزد اعمال می شود.

وی یکی دیگر از برنامه های وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی را اشتغال حمایتی عنوان کرد و افزود: در این حوزه حمایت ها را از حمایت یارانه ای به سمت توانمندسازی در حوزه اشتغال تغییر داده ایم چرا که تجربه گذشته  نشان داده که صرفا با پرداخت پول و وام اشتغال ایجاد نمی شود.

ربیعی، با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 4 هزار میلیاردتومان قرارداد پرداخت تسهیلات منعقد شده است، گفت: ده هزار میلیاردتومان نیز طرح های اشتغال در بانک ها وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه بیشترین گرایش اشتغال به سمت خدمات است، افزود: بنگاه های خرد و خدمات رسمی و غیر رسمی بیشترین رشد اشتغال را داشته اند، اما اشتغال در روستاها در حوزه خدمات ضعیف است و کار بیشتری باید در این حوزه انجام شود.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در ادامه سخنان خود در این همایش وضعیت زیرساخت ها و شبکه فیبر نوری در روستاها و مناطق محروم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مناطق از نظر زیرساختی مناسب است اما باید در حوزه صنعت و تولید محتوا در این حوزه کار بیشتری انجام شود.

وی، همکاری با وزارت ارتباطات در اجرای طرح تکاپو را تجربه موفقی دانست و اظهار امیدواری کرد که این طرح ادامه داشته باشد.

ربیعی از مدیران پست بانک خواست در جهت گیری های  پرداخت تسهیلات اشتغال تجدید نظر داشته باشند و به مدیران این بانک توصیه کرد تجربیات خود را در زمینه تامین مالی، تضامین و اجرای طرح های روستایی را در درگاهی با عنوان بانک دانش برای کمک به اشتغال روستایی، ارایه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران